سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۵۷:۱۰

مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران خبر داد:
تهیه اطلس انرژی امواج و جریان‌های دریایی ایران

باشگاه خبری فراساحل: مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از تهیه اطلس انرژی امواج و جریان‌های دریایی کشور خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، اکبر شعبانی ‌کیا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که کشور در بخش انرژی دریایی و جزر و مد در شمال و جنوب کشور دارد٬ ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر با همکاری پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی پروژه تهیه اطلس انرژی امواج و جریان‌های دریایی را در دریای خزر٬ خلیج‌فارس و دریای عمان آغاز کرده است. وی افزود: حاصل این همکاری معرفی ظرفیت انرژی دریایی٬ امواج و جزر و مد در شمال و جنوب کشور بوده است که در مرحله برداشت اطلاعات به‌صورت میدانی هستیم. شعبانی کیا با تاکید بر این که فاز نخست مطالعه‌های میدانی در جنوب کشور انجام می‌شود، گفت: کارهای عملیاتی خوبی در مناطق قشم٬ خورموسی و خارگ در حال انجام است تا مبتنی بر برداشت‌های میدانی به اطلاعات دقیق‌تری برسیم و نیز تدقیق در اطلس انرژی جزر و مد داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های برداشت میدانی ما در مناطق جنوبی کشور در٦ ماه آینده تکمیل و در ادامه مبتنی بر نتایج میدانی به‌دست آمده، نوع توربین‌ها برای تولید برق شناسایی شود و پس از آن برای استفاده از این توربین‌ها برای تولید برق برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد. شعبانی ‌کیا اظهار کرد: شناسایی دقیق میزان ظرفیت انرژی دریایی٬ امواج و جزر و مد وابسته به تکمیل برداشت‌های میدانی است که تا حدود ٦ ماه دیگر مشخص می‌شود. وی تصریح کرد: مبتنی براین برداشت میدانی می‌توانیم میزان ظرفیت را شناسایی و راهبرد مناسب توسعه این انرژی‌ها را در کشور مشخص کنیم. مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران افزود: اگر ظرفیت خوب باشد، حمایت‌ها از این بخش باید بیشتر شود و اگر خوب نباشد، می‌توان راه مناسبی برای استفاده از این ظرفیت محدود پیدا کرد که همه اینها منوط به تکمیل برداشت‌های میدانی از منطقه است. به‌گفته وی، تاکنون تهیه اطلس مبتنی بر نقشه‌ها و مدل‌های موجود تهیه و برداشت‌های میدانی در منطقه قشم انجام شده است و در منطقه خورموسی در دو ماه آینده تکمیل می‌شود و وارد منطقه خور موسی می‌شویم. شعبانی کیا ادامه داد: این مطالعه‌ها یک مطالعه تصمیم‌ساز برای ما به‌شمار می‌رود تا ازنظر اقتصادی و فنی رویکردمان مشخص شود.



  کد خبر : 370
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :